Escapadă la Bratislava

O altă capitală europeană ușor accesibilă, atât ca distanță, cât și din punct de vedere financiar, este cea a Slovaciei. În Bratislava am ajuns după un drum de aproximativ 11 ore cu mașina, jumătate parcurs pe timp de noapte. Partea și mai bună este că nu ai nevoie de o vacanță lungă pentru a vedea orașul.

Primul obiectiv descoperit a fost palatul Grassalkovich, care este reședința președintelui. Am trecut pe lângă el întâmplător, dar ne-au atras atenția porțile impunătoare și costumația gărzilor.

DSC00543

Principala atracție o reprezintă Castelul Bratislava. Cu o curte spațioasă și o priveliște minunată asupra Dunării, castelul găzduiește și o expoziție interioară ce poate fi vizitată pentru 5,5 euro/persoană.

DSC00550DSC00562DSC00564DSC00565DSC00567DSC00593

Tot din curtea castelului se poate vedea și turnul TV, care pare a fi un OZN 🙂

DSC00556DSC00566

Dacă în alte orașe circulația auto este închisă în zona centrală, în centrul Bratislavei se poate circula cu tramvaiul.

DSC00623

O biserică interesantă pe care am văzut-o aici este Biserica Albastră, o biserică catolică acoperită în totalitate în albastru – interior și exterior.

DSC00636DSC00639

De-a lungul plimbării am descoperit o serie de clădiri construite în stiluri deosebite, clădiri a căror însemnătate nu am aflat-o, dar care ne-au încântat privirile.

DSC00624DSC00625DSC00630DSC00631DSC00633

Ca idee, că tot am menționat la început despre accesibilitatea orașului, cazarea din Bratislava ne-a costat 35 euro/noapte, iar pentru o masă am plătit în jur de 10 euro/persoană.

Vă dorim călătorii plăcute!

 

 

Leave a Reply

