Weekend liniștit la Sovata

E o vorbă din popor, “la Sovata, unde-a făcut tata armata”. Ei bine, n-a făcut-o acolo, dar motivul pentru care am ales să o vizităm îl reprezintă rândurile frumoase pe care le-am citit despre această destinație. Să vedem, voi vă veți convinge?

Despre Sovata știam că este o stațiune de tratament și cam atât. Nu-mi închipuiam câtă frumusețe aveam să găsim acolo. Și cum să ne începem călătoria altfel decât cu Mocănița Sovata? După traseul din Vișeu, am vrut să facem și aici o plimbare.

20160502_161124

20160502_161236

De data asta am parcurs două ore, până la Câmpul Cetății și înapoi. La oprirea în Câmpul Cetății am avut degustare de produse locale, precum afinată și lichior de nuci verzi, cu posibilitatea de a cumpăra pentru acasă. Scurta plimbare cu Mocănița a fost veselă și plăcută. În tren se afla o doamnă-ghid care întreținea atmosfera cu povești și mai mult, ne punea pe rând să ne prezentăm și să cântăm.

Pe de altă parte, peisajul era încântător: mulți copaci, câmpii verzi, casele localnicilor și animăluțe păscând. Pentru toate astea, am plătit doar 25 lei/persoană.

20160502_17031220160502_17075220160502_17082920160502_17090020160502_171415

A urmat o plimbare prin stațiune. Cum nu era vreme de bălăcit, am vrut măcar să vedem celebrul lac Ursu, lacul Aluniș și centrul stațiunii. Natura e la ea acasă am putea spune, lacurile fiind situate în inima pădurii. Chiar și fără să înotăm, ne-am reîncărcat bateriile cu o gură de aer proaspăt.

20160502_20203320160502_20204020160503_14242020160503_143155

20160502_202615

A doua zi am mers în apropiere de Sovata, la salina Praid. Accesul se face cu ajutorul unui autobuz, care te lasă la intrarea in salină, urmând apoi coborârea unor scări.

Activitățile pe care le puteți face în interiorul salinei cuprind tiroliană, tenis de masă, loc de joacă pentru copii. Există și un punct de unde puteți cumpăra un ceai sau o cafea și, de asemenea, mai este amenajată o biserică. Prețul unui bilet de intrare în salină este de 25 lei/adult, iar parcarea costă 10 lei.

20160503_105010

În Praid există și o Casă a Fluturilor, care din păcate era închisă în acea perioadă, lucru care ne face să punem Sovata-Praid pe lista ” de revenit”, bineînțeles pentru a profita și de o bălăceală.

Ca recomandare pentru masă avem restaurantul “Ciuperca Mică”, situat chiar lângă lac. Am fost aici de două ori în scurta noastră ședere și de fiecare dată am avut parte de o servire ireproșabilă și mâncare delicioasă.

20160503_144649.jpg

Locul unde ne-am cazat este “Pensiunea Elisabeta”, aflată la 5 minute cu mașina de centru. În curtea pensiunii există locuri de parcare, iar pe un perete găsiți o hartă a stațiunii. Pensiunea are o bucătărie comună cu tot ce e necesar servirii mesei (nu există opțiunea de masă, însă pentru micul dejun am cumpărat câte ceva de la supermarket și am servit la bucătărie).

Pe scurt, au fost niște zile bine-meritate de odihnă și vom reveni aici și cu alte ocazii.

Călătorii minunate să aveți!

Leave a Reply

