Un Crăciun la Praga

Primul Crăciun împreună ca soț și soție l-am petrecut în Praga. Emoțiile au fost destul de mari, deoarece pe lângă însemnătatea evenimentului, era primul zbor pentru soț. Desigur că totul a decurs bine: el de plictiseală s-a băgat la somn, iar eu am stat să privesc pe geam.

Ajunși la destinație, am decis să profităm de timp și așa am ajuns în centrul orașului. Acolo era plin de căsuțe cu tot felul de obiecte, oameni curioși pe lângă, iar bradul se impunea prin dimensiuni.

În Centrul Vechi, ceasul astronomic este vedetă printre turiști. Noi am urcat și în turn pentru a vedea orașul de sus pe timp de seară. Înainte de a pleca spre “casă” (adică hotel), ne-am delectat cu niște cârnăciori și cu cea mai bună ciocolată caldă băută vreodată.

dsc04256

dsc04148dsc04259dsc04272dsc04275dsc04274

Un loc care mi-a plăcut foarte tare este Podul Carol(sau Karluv, în cehă), cu al său Turn Vechi. Podul este presărat deopotrivă de turiști și artiști stradali și oferă o priveliște liniștitoare asupra râului Vltava.

dsc04249dsc04248dsc04245

Următorul obiectiv care m-a fascinat este Castelul Pragăi, mai ales că am reușit să prindem schimbul de gărzi. Mă uimește de fiecare dată acest proces, prin costumațiile gărzilor, parada pe care o fac și în special felul în care stau nemișcați în post. Lângă castel se află Catedrala Sf. Vitus, una dintre cele mai impresionante catedrale pe care le-am văzut.

dsc04213dsc04205dsc04218dsc04225

Pentru panorama orașului, puteți urca pe dealul Petrini. Ajungeți aici cu funicularul (o altă pasiune de-a mea 🙂 ), care costă 26 coroane cehe (aproximativ 4 lei). Sus veți găsi un mini-turn Eiffel, de pe a cărui platformă se vede Praga foarte frumos. Tot la Petrini mai este și un muzeu al oglinzilor, unde cu siguranță vă veți distra in labirintul de oglinzi.

dsc04316

dsc04324

Atenție: pentru cina din 24 și 25 decembrie am făcut rezervările cu câteva săptămâni în avans prin e-mail.Restaurantele sunt pline în perioada asta și riști să nu găsești un loc pentru o masă caldă. Iar dacă vă întrebați cu ce ne-am delectat papilele de Crăciun, iată:

Pentru transport am apelat tot la un abonament pe 3 zile, la fel ca în Budapesta. Prețul per persoană este de 310 coroane cehe, adică vreo 50 lei. De ajutor în organizare ne-a fost site-ul dpp.cz, unde se găsește programul în timp real al mijloacelor de transport.

Cazarea a fost la hotelul Relax Inn, unde am avut micul dejun inclus. Camerele sunt mari, au frigider și televizor, iar micul dejun este destul de variat. Stația de autobuz este chiar lângă hotel, doar că distanța până în centrul orașului este mare.

Una peste alta, Praga merită toată atenția noastră.

Vă doresc călătorii frumoase!

 

 

 

Leave a Reply

